Főmenü » Rólunk » Szervezet, dokumentumok

A Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár minőségpolitikai nyilatkozata

A Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár a főváros lakosságának könyvtári- és információellátását biztosítja, országos feladatkörű szakkönyvtárként részt vesz az ország szakirodalmi ellátásában, támogatja az oktatást és a kutatást. Minőségpolitikája illeszkedik az Alapító Okiratban, a Szervezeti és Működési Szabályzatában, a stratégiai tervben, a jövőképben és a küldetésnyilatkozatban foglaltakhoz.

A könyvtár vezetésének és minden munkatársának alapvető célja és feladata, hogy használóink elégedettek legyenek az intézmény által nyújtott szolgáltatásokkal, szolgáltató partnereink pedig a céltudatos, az új kihívások iránt fogékony, feladatait magas szakmai színvonalon ellátó szervezetet lássák a könyvtárban. Ezért meghatározó fontosságú számunkra tevékenységünk minőségének tervezése, egyenletes biztosítása, folyamatos javítása, rendszeres fejlesztése.

Ennek érdekében a következőket teljesítjük:
  • Szolgáltató tevékenységünket az érvényes jogszabályok betartásával, az elfogadott szakmai normák érvényesítésével végezzük.
  • A szolgáltatásainkkal szemben támasztott használói igényeket, elvárásokat rendszeresen mérjük, eredményeit, tapasztalatait visszacsatoljuk tevékenységünkbe, figyelemmel a használói igényekre. Differenciáltan tervezzük a szolgáltatásokat.
  • A könyvtár szolgáltatói szemléletének erősítése érdekében tanulmányozzuk a könyvtári szakma hazai- és külföldi új kezdeményezéseit, és azokat kellő mérlegelés után alkalmazzuk. A szolgáltatások megújításánál a fejlesztési fázist követően kiemelten kezeljük a folyamat(ok) kialakítását, korrekcióját. Ezt követően a folyamatszabályozással biztosítjuk a működést és a kontrollt.
  • A szolgáltatások tárgyi és technikai felszereltségét a kor elvárásainak megfelelően fejlesztjük.
  • Közönségkapcsolati tevékenységünk folyamatos megújításával gondoskodunk szolgáltatásaink széles körű megismertetéséről, a könyvtárhasználók felkészítéséről, a felhasználóbarát környezet kialakításáról.
  • A minőségbiztosítás kiemelten fontos feladatának tartjuk a FSZEK kapcsolati rendszerének működtetését.
  • Olyan kulturális programokat kínálunk és fogadunk be, amellyel hozzájárulhatunk a könyvtáraink vonzáskörzetében élők kulturális ellátásához.
  • A szolgáltatásokban megfelelő képzettségű munkatársakat alkalmazunk. A munkatársak szakmai továbbképzéséért, udvarias viselkedéséért, etikus magatartásáért a dolgozó és a könyvtár menedzsmentje egyaránt felelős.
  • Szolgáltató-képességünk növelése érdekében feladatunknak tekintjük a jó munkahelyi közérzetet biztosító feltételek folyamatos fenntartását, a munkahelyi együttműködés összehangolását.
Bejelentkezés

A bejelentkezési lehetőség nem elérhető.

Hírlevél

Az archívum oldalán nem elérhető a szolgáltatás

Könyvtárkereső
Szolgáltatáskereső
Keresés a katalógusban
Távhasználat
Keresés